שטרית ונתניהו (צילום: דוברות ראש הממשלה)
שטרית ונתניהו (צילום: דוברות ראש הממשלה)

הפריימריז בליכוד: סגן ומ"מ ראש העיר משה שטרית בראיון

הפריימריז בליכוד יתקיימו ביום חמישי בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לח"כ גדעון סער. בישורת האחרונה נאבקים שני הצדדים על כל קול. נראה שבבית שמש נתניהו יכול להיות רגוע, זאת כי הרוב המוחץ תומך בו. לקראת פתיחת הקלפיות, סגן ומ"מ ראש העיר מטעם הליכוד משה שטרית, בראיון מספר על התמיכה של העיר בראש הממשלה

פורסם בתאריך: 23.12.19 13:34

בעוד שלושה ימים, 26.12.19, יום חמישי, יתקיימו הפריימריז במפלגת הליכוד, המפלגה הגדולה ביותר, זאת לקראת מערכת הבחירות לכנסת ה-23 שתתקיים בחודש מרץ. בזמן ששני המועמדים, ראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ גדעון סער, מתמודדים על הנהגת מפלגת הליכוד, וחורשים את הארץ מעיר לעיר על מנת לקושש את מספר הקולות והתמיכה המרבית. נראה שבעיר בית שמש ראש הממשלה יכול להיות רגוע – בבית שמש תושבי העיר, ההנהגה, והפעילים או בקיצור – הרוב המוחץ תומכים בנתניהו לעמוד בראשות מפלגת הליכוד.

סגן ומ"מ ראש העיר בית שמש מטעם הליכוד משה שטרית, מספר בראיון ל"כל העיר בית שמש" על התמיכה של העיר בית שמש בראש הממשלה בנימין נתניהו, מדוע נתניהו הכי מתאים לעמוד בהנהגת מפלגת הליכוד, ומה הוא חושב על ההתמודדות של גדעון סער מול נתניהו.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקצייה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש – אונליין"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


ראשית, מה אתה חושב על פריימריז בליכוד בזמן הנוכחי?

"הליכוד היא מפלגה דמוקרטית, לכל אחד יש את הזכות להעמיד את עצמו לבחירה", אומר שטרית. "בליכוד אין סתימת פיות. אך, אני מבין את מי שאומר שזה לא מתאים בעת הזאת. תנועת הליכוד נמצאת שבה ראש הממשלה, אדם שהביא אותנו להישגים גדולים מאוד, עומד תחת מתקפה מכל החזיתות כאשר המטרה העיקרית הנה להדיח אותו מתפקידו. לדעתי, הרוב הגדול של הליכודניקים רואה את זה כך, ומוכן להיאבק למען ניצחונו בבחירות".

האם לדעתך, קיום פריימריז עלול לפגוע בעוצמתה של מפלגת הליכוד?

"הוא לא יפגע, המהלך הזה יחזק וינער באיזשהו מקום, הוא יוריד אנשים לשטח ולסניפים. אני יכול לומר שהתחושות אחרי הכנס שהיה בבית שמש לאחרונה, אנו יכולנו למלא עוד פי עשרה שיגיעו, פשוט לא היה מקום. יש חשיבות ענקית ומוטיבציה רבה לעבודת שטח של הליכוד בבחירות שיגיעו בפריימריז, וגם בבחירות בחודש מרץ".

מה אתה חושב על החלטתו של גדעון סער להתמודד לראשות הליכוד? רבים ראו במעשה שלו כ"בגידה במשפחה".

"אנחנו באים ורואים את הסיטואציה הזאת של התמודדות מול נתניהו, וזה לא מוסיף, זה שונה מהאופי הליכודי. הליכודניקים מבינים שהמנהיג תחת מתקפה מהאליטות, מהתקשורת, ומהגורמים שיש להם בעיה גדולה עם שלטון הימין. לבוא להצטרף לאותם גורמים זה משאיר טעם חמצמץ. כמובן שבחירות צריכות להתקיים במפלגות דמוקרטיות אבל כעת ובצורה הזאת – זה משהו שלדעתי לא מוסיף לסער, אפשר לראות שגם השרים לא תומכים בו, אלא בנתניהו חד משמעית. רואים את זה ברמה הארצית – הרוב הגדול של בעלי הכוח במפלגה לא הלכו עם גדעון סער. שרים, ראשי סניפים, ראשי ערים וכו'. וזה לא בגלל שמשתיקים או ההפחדה –  פשוט בגלל שזה לא מתאים לנו בליכוד".


(צילום: פרטי)

סניף הליכוד בבית שמש (צילום: פרטי)


אתה חושב שביום חמישי הקרוב נתניהו ינצח?

"אני בטוח שהוא ינצח את סער, אני מקווה שהוא ינצח ובגדול – זה צריך להיות ניצחון חד משמעי, שיבהיר לכולם שהוא המועמד המוביל. ואני מאוד מקווה שבבחירות שייערכו בחודש מרץ כל הימין, שלאחרונה התפצל לקבוצות, ידעו להביא הישג טוב של 61 מנדטים פלוס וסוף – סוף נוכל לראות כאן הקמה יציבה של ממשלה שפועלת, ולא בסיטואציה הקיימת של ממשלות מעבר".

גדעון סער אמר במפלגת הליכוד בראשותו תישאר בקואליציה, ואילו במידה ונתניהו ייבחר שוב ליו"ר הליכוד המפלגה תהיה באופוזיציה.

"אני חושב שעובדתית זה לא נכון, אין לא ספק שאם נתניהו לא יהיה יו"ר הליכוד, הליכוד יפגע מבחינת מנדטים. דבר נוסף – אופוזיציה זו לא מילה גסה, אנחנו לא בעד שלטון בכל מחיר. למשל, לפני כ-14 שנה הייתי פעיל נגד ההתנתקות בהנהגת ראש הממשלה דאז אריאל שרון ז"ל שהוביל אותה ולא הפריע לי לצאת נגדו, ונגד האסון הזה שהיום התברר לכולם כמה זה היה טעות. אם הייתי חושב שהמטרה היא שלטון בכל מחיר, יכול להיות שהייתי תומך בזמנו בשרון, אך התנגדתי להחלטה הזו, וגם רוב  הליכודניקים התנגדו למהלך ההתנתקות. מכיוון, ששלטון זה לא המטרה. בליכוד ישנה מטרה להביא לשינוי, לקידום של דברים וערכים חשובים – ואם אנחנו נהיה באופוזיציה אז לא קרה כלום".

"יחד עם זאת", מדגיש שטרית. " אני חוזר ואומר  שאני בכלל לא חושב שגדעון סער  יביא ניצחון, ובמידה והוא ינצח זה יפגע משמעותית בסיכוי של הליכוד לנצח בבחירות בחודש מרץ".

אתה יכול לומר בוודאות שבבית שמש מקווים לניצחונו של נתניהו בפריימריז ובבחירות?

"אני בטוח שמתפקדי הליכוד בבית שמש יכריעו באחוזים גבוהים מאוד לטובת נתניהו בפריימריז ביום חמישי – אני בבית שמש אופטימי, וגם ברמה הארצית אני אופטימי. לדעתי, כשמגיע בוחר ואומר מי האיש שיודע לעמוד מול איראן, מי האיש שמרים טלפון לפוטין או טראמפ בלי בעיות, מי האיש שלקח אותנו ב-10 שנים האחרונות לפסגות שלא חלמנו להגיע בכלל – כל התשובות מצביעות על בנימין נתניהו, הוא פשוט לא בליגה של אף אחד מהמועמדים נגדו".

"לטעמי, הנהגה תחת נתניהו טובה לעם ישראל ולמדינת ישראל ושימשיך לכהן קדנציה נוספת. אני חושב שציבור גדול חושב באותה מידה כמוני, ואנחנו דווקא נראה כוח גדול של מפלגת הליכוד בחודש מרץ. אני אופטימי ואני חושב שאפשר להגיע להישג גדול בתקווה שאנו מסיימים את הסאגה הזאת, ואנחנו מתכנסים בקרוב לממשלה יציבה ובריאה".

 

תגובות

תגובה אחת

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות