שוטרים אוכפים סגר (צילומים: דוברות המשטרה)
(צילומים: דוברות המשטרה)

חג סוכות בצל הקורונה: ההיערכות המיוחדת של עיריית בית שמש

ביטול שוק ארבעת המינים, מניעת התקהלויות והגבלת מתפללים - רכז הפרויקטים לחגים בעיריית בית שמש מספר על ההיערכות לקראת חג הסוכות בצל סכנת התפשטות הקורונה

פורסם בתאריך: 1.10.20 07:40

בית שמש נערכת לחג הסוכות בצל הקורונה: מחר, שישי, יחול חג הסוכות, אותו יציינו תושבים רבים בצורה שונה במיוחד מבכל שנה אחרת, תחת סגר כלל-ארצי הדוק, בחיק המשפחה הגרעינית הגרעינית בלבד ומבלי לארח אורחים – כל זאת בהתאם להנחיות החדשות של משרד הבריאות ושאר גורמי הממשלה עקב משבר הקורונה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון


יוסי גמליאל, מנהל מחלקת הנוער ורכז הפרויקטים לחגים בעירייה, מספר בשיחה עם "כל העיר בית שמש" על ההיערכות לחג הסוכות ולתפילות בבתי הכנסת בעיר, שייערכו תחת הסגר ובהתאם למגבלות מחמירות. "השנה, בוטלו שווקי ארבעת המינים שהיו נערכים מדי שנה בשל הסגר", אומר גמליאל. "המכירות כרגע נערכות בבתים פרטיים וכדומה, זאת על מנת למנוע התקהלויות רבות. כמובן, עבור כל מי שלא יכול לרכוש בעצמו, יש לנו בעיר בני נוער מתנדבים שמגיעים עד הבית ומוכרים סטים של ארבעת המינים. בנוסף, גם מי שלא יכול לבנות סוכה מכל מיני סיבות יש לנו סיירת בני נוער שמתנדבים לבנות סוכות לציבור".

"אין ספק, השנה החג ייערך בצורה אחרת, ואם לא היינו רואים סוכות במרפסות, לא היינו יודעים שהחג מתקרב", מוסיף גמליאל. "לגבי התפילות, הן נערכות באותה מתכונת של ראש השנה ויום כיפור, בחברת עד עשרה מתפללים במקום סגור ו-20 מתפללים במקום פתוח, וכרגע לא ידוע אודות שינוי בהנחיות שנוגעות לאופי התפילות. כמו כן, אני רוצה לציין שהעירייה קיבלה סיוע ממשרד הפנים לחלוקת הצללות ואמצעי קירור לבתי כנסת על מנת שיוכלו להתפלל בצורה מיטבית".


יוסי גמליאל - מנהל מחלקת הנוער ורכז הפרויקטים לחגים בעיריית בית שמש (צילום: פרטי)

יוסי גמליאל – מנהל מחלקת הנוער ורכז הפרויקטים לחגים בעיריית בית שמש (צילום: פרטי)


גמליאל מתייחס בדבריו גם לחול המועד סוכות, שיהיה שונה מכל קודמיו, ולשמחת בית השואבה שתחל בסוף שבוע הבא, וככל הנראה לא תתקיים במלואה או בכלל בשל מגבלות הקורונה. "בניגוד לשנים החולפות, השנה לא יהיו  בכלל אירועים עם התקהלויות. אנחנו מנסים לארגן אישורים מהמשטרה שיעברו משאיות עם מוזיקה בשכונות על מנת להשרות אווירת חג ולייצר אווירה שמחה עד כמה שניתן בחג הסוכות", מפרט גמליאל.

לסיכום, מציין גמליאל כי בסך הכל, הציבור בעיר נשמע להוראות ולהנחיות באופן סדיר, וישנה הבנה כללית לפיה השנה החגים יערכו בצורה שונה. "הסתובבתי בבתי הכנסת בראש השנה וביום כיפור, ואני חייב לומר שרוב הציבור מפנים שהקורונה משתוללת ושומרים על הכללים עד כמה שניתן", מסכם גמליאל. "בבתי הכנסת שומרים על קפסולות, מתפללים באים עם מסיכות, ושומרים מרחק. והשנה יהיה ניתן לראות את זה בסוכות השונות כאשר כל משפחה תחגוג עם המשפחה הגרעינית שלה ללא אושפיזין – על מנת לשמור על ההנחיות בצורה המיטבית".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בבית שמש? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר בית שמש" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר בית שמש" באייפון 

 

 

 

 


תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות