אתם כבר לא לבד– איך מתמודדים עם שיימינג ובריונות ברשת? צילום: shutterstock
אתם כבר לא לבד– איך מתמודדים עם שיימינג ובריונות ברשת? צילום: shutterstock

אתם כבר לא לבד– איך מתמודדים עם שיימינג ובריונות ברשת?

Online protect: לראשונה בישראל, כיסוי ביטוחי לכל המשפחה למקרי שיימינג ובריונות רשת, שחזור מידע דיגיטלי ופשעי כופר, גניבת זהות, פישינג, גניבת כספים online ועוד

פורסם בתאריך: 23.9.20 18:06

חברת כלל ביטוח ופיננסים השיקה מוצר ביטוחי ראשון מסוגו בישראל, להגנה מתופעת השיימינג ברשת, מאיומי סייבר, כופר וגניבות Online. המוצר מיועד ללקוחות פרטיים ומושק במחיר של 40 שקלים בחודש בלבד, לביטוח כל המשפחה.

 

פשעים קיברנטיים

פשעים אלו בתחום הסייבר מתבצעים באופן מקוון באמצעות מחשב ובאינטרנט, צומחים ומתרבים יותר ויותר. בעולם הנשלט על ידי טכנולוגיה, איומי הרשת גוברים מדי יום ומתרחבים ליותר תחומים,  ומידי שנה אנו עדים לגידול מדאיג בנתוני הסכנות ברשת.

המגזר הפרטי מהווה טרף קל להאקרים וגורמים זדוניים הפועלים ברשת, זאת כיוון שהיכולת שלנו להתגונן כאנשים פרטיים נמוכה בהרבה מזו שמיושמת בעולם העסקי. התופעות של סחיטה, פריצה לטלפונים ניידים ומחשבים, ואלימות בזירה הדיגיטלית בקרב מבוגרים וילדים, זינקה באופן משמעותי בשנים האחרונות– משנת 2018 ל-2019 חל זינוק של 46% במקרי גניבת זהות, כאשר 20% מהתלונות בשנת 2019 היו בנושא זה. בממוצע, כל 19 שניות נערכת מתקפה ברשת על פי נתוני חברת צ'ק פוינט.

"בתקופת הקורונה, איומי הסייבר הלכו וגברו", אומר דורון הדר, בעלים משותף של 'קריטיקל אימפקט' ומפקד היחידה לניהול משברים ומשא ומתן, בה הוא משרת כשני עשורים, "פעם אחת כתוצאה מכך שהעבודה מהבית גדלה, לעתים היא נעשית מהמחשב הביתי המשמש את כל המשפחה ובכך קיימת חשיפה גבוהה יותר ללחיצה על קישורים לא מזוהים המתקבלים באימייל וכו'."

"שנית, חל גידול ברכישות אונליין ושימוש בכלים דיגיטליים להתקשרות, והשלישית, הקורונה היוותה כר פורה לתקיפות", הוא מוסיף, "ואנו מזהים בתקופה זו עליה משמעותית בפשעי רשת, כמו גם עליה במורכבות האירועים. המוטיבציה העיקרית של התוקפים היא לרוב כסף, אך יכולות להיות גם מוטיבציות נוספות כגון: פדופיליה והטרדות מיניות"

 

תופעת השיימינג ברשת

"תופעת השיימינג רק הולכת וגדלה, ויש לה צדדים אפלים והשלכות הרסניות וקשות לחברה או אדם שהושמץ. כ-80,000 מקרים שונים של שיימינג נצפו ברשתות החברתיות בשנת 2019 ומחקרים מראים כי כ-33% מבני הנוער חוו שיימינג על ידי אחד או יותר ממכריהם, אומר רון אוז'לבו, סמנכ"ל בכיר בחטיבת הלקוחות וההפצה בחברת כלל ביטוח ופיננסים.

"שיימינג, הוא מונח לפרסום תוכן שלילי ברשת לגבי אדם, עסק או חברה, הקשור להתנהגות שלילית שלהם, לטענת המשמיץ. השיימינג לרוב בא במטרה להשפיל ולבוז לאדם המושמץ, החל מתלונות על נציגי שירות, דרך ביקורות שליליות בעמוד הפייסבוק, פוסטים בקבוצות ייעודיות ועד צילומי מסך ותיעודי מקרים. אנשים שתומכים בפוסט השיימינג שפורסם או משתפים אותו, בעצם לוקחים חלק באותה תופעה, ומהרגע הזה קשה מאוד לעצור אותו." מספר.

אוז'לבו מוסיף כי "הבעיה הקריטית בשיימינג, היא הוויראליות של הפוסטים שלרוב משותפים בין מאות ואלפי גולשים, ומוציאים מהר מאוד שם רע לאדם אליו זה מופנה, עד כדי גרימת נזק, שלעיתים אינו הפיך. קשה מאוד להתגונן מפני אירוע כזה, ועוד כמעט בלתי אפשר לאדם הפרטי לנהל אותו, ללא פניה וסיוע לגורם חיצוני מקצועי שיודע כיצד לשלוט ולפעול באירועים מסוג זה.

היום יותר מתמיד, הטיפול בעת אירוע שכזה חייב להיות מידי ובאמצעות אנשי מקצועי העוסקים בדבר. לצערנו, אנו רואים בכל יום בחדשות מקרים רבים של פגיעה מתמשכת אשר הייתה יכולה להיעצר אילו טופלה ע"י אנשי מקצוע המוכשרים לכך". מוסיף אוז'לבו.

מהו המוצר הביטוחי שחברת כלל ביטוח ופיננסים השיקה לאחרונה, לטיפול בפשעי שיימינג וגניבות רשת?

חברת כלל ביטוח ופיננסים השיקה לאחרונה מוצר ביטוחי ראשון מסוגו כאן בארץ "Online Protect", שנועד להגן על לקוחות פרטיים מאותן סכנות שמצויות בעולם הדיגיטלי, וביניהם סכנות השיימינג והבריונות ברשת. המוצר מעניק ערך מוסף משמעותי וכולל תכולה ביטוחית רחבה במגוון תחומים – כיסוי למקרי בריונות רשת ושיימינג, שחזור מידע דיגיטלי ופשעי כופר, מקרי גניבת זהות, פישינג וגניבת כספים אונליין.

כמו כן, מסופקים שרותי שחזור מידע שנפגע כתוצאה מווירוס, מתקפת סייבר ודרישת כופר, פיצוי כנגד גניבה או העברת כספים באמצעים דיגיטליים, הגנה משפטית ואף תשלום על ייעוץ פסיכולוגי. יתרה מכך, המוצר כולל סיוע מקצועי של מומחה סייבר, אליו ניתן לפנות בקרות מקרה מסוג זה, שזה אולי הערך החשוב ביותר של המוצר, כשאדם נמצא בסיטואציה של חוסר אונים, ובפרט אם מדובר בסיטואציה בה מעורב הילד או הילדה שלנו.

"חברת כלל ביטוח ופיננסים עוסקת מזה שנים בעולם הביטוחים ומספקת מענה ביטוחי לכל הצרכים האפשריים. עם התרחבות הפשיעה ברשת, בנינו מוצר ביטוחי ייעודי לסכנות ברשת, המספק מענה לכל הסכנות האורבות לאדם הפרטי, לילדים ולמבוגרים".

"מאחורי המוצר עומד מוקד טלפוני הפעיל 24/7, המפעיל במקרה הצורך קבוצת מומחים בכל התחומים הרלוונטיים לסיוע למותקף: מומחי סייבר שתפקידם לנקות את התוכן הפוגעני מהרשת, לשחזר מידע או לטפל באירוע כופר, פסיכולוג המספק ייעוץ לילד ולמבוגר אם נפגע, עורך דין המספק ייעוץ משפטי ועוד – זוהי קבוצה רחבה של מומחים המספקים מענה מלא לכל הסוגיות הקשורות במתקפה או בשיימינג", מדגישה מור מימרן, מנהלת אנליזה ותכנון עסקי, בחטיבת ביטוח כללי בכלל ביטוח ופיננסים.

ויש גם החזר כספי בביטוח Online protect?

"בהחלט. הביטוח כולל החזר כספי במקרים של גניבות Online ברשת. למשל אם נגנב כסף מהחשבון הדיגיטלי, באפליקציות כמו ביט או פייבוקס, גניבה בעת רכישה מאתר אינטרנט, בהודעת התחזות "פישינג" וכו' – בכל אחד מהמקרים הללו המבוטח יקבל החזר כספי."

הביטוח מעניק מענה מקיף הכולל חמישה מרכיבים חיוניים: החזר כספי בעקבות גניבה, טיפול בפישינג, הונאה, התחזות, והוצאה של כספים ומסמכים במרמה, טיפול בשיימינג, הטרדות, ובריונות, טיפול בגניבת זהות, טיפול בנעילה ושחזור של קבצים.

"חשוב לציין, כי כל אחד יכול לעשות ביטוח Online protect, תהליך הרכישה פשוט ומהיר ובעלות של 40 שקלים לחודש בלבד לביטוח כל המשפחה", אומרת מימרן.

 

לרכישת ביטוח Online protect הגנה ברשת, במחיר מוזל לקוראי האתר ולמידע נוסף:

בטלפון: 03-7111504 שלוחה 3

באתר אינטרנט

צילום: באדיבות כלל

צילום: באדיבות כלל


כתבה שיווקית


 

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות